Tuesday, May 15, 2007

Musa Eyüboğlu; Mimar Kemal Lisesi 978' li. Mimar Kemal Öğretmenleri 1965.

Mimar Kemal Orta Okulu 1964 yılında Tunalı Hilmi Caddesi No: 2 deki yeni yapıya taşındı. Bu fotoğraf 1964 yılında çekilmiş. Görüntüde olduğu gibi basamakların altı henüz yapılmamış. Onlar bizim kuşağın öğretmenleri idi. Güzellikle ve özellikle Musa' nın öğretmenleri.







MUSA EYÜBOĞLU İLE RÖPORTAJ





Hazırlayanlar:Mehmet Engin-Kadir Uslu –
YD-10 Mat-A


M.E-K.U: Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

M.E:1959,Rize doğumluyum.2 oğlum var.1977-1978 eğitim-öğretim yılında K.O.M.İ.K Lisesi’nden mezun oldum;fakat o dönemin siyasi olaylarından dolayı üniversiteye gidemedim.Sadece liseyi bitirdim.Ortaokulu ve liseyi KOMİK okulunda okudum.

M.E-K.U:Birazda sizin okuduğunuz dönemdeki KOMİK’i hatırlayalım.
Mimar Kemal’de,o dönemde eğitim durumu nasıldı?Sınıflar kaç kişilikti?

M.E:Sınıflar 55-65 kişi arasındaydı;fakat o 60 kişi arasından 50 kişi üniversiteyi kazandı.Mimar Kemal’in bir ismi vardı.Türkiye’nin en iyi okullarından biriydi.Rize’den geldiğimizde babam beni Tevfik Fikret Lisesi’ne para karşılığında yazdırmıştı.Buna rağmen Mimar Kemal Lisesi’ne geçiş yaptım.

M.E-K.U:Peki öğretmenlerinizle aranız nasıldı?

M.E:Çok iyiydi.Öğretmenlerimiz bizi oldukça düşünürdü.Fizik öğretmenimiz(Şükrü KAPICI)tebeşir tozunu yutmayalım diye tahta bezini ıslatıp getirirdi.Almanca öğretmenimiz(Ayten EROL) çok iyi bir insan ve çok iyi bir öğretmendi.Hala her Öğretmenler Günü’nde arar,nasıl olduğunu sorarım.Bu şekilde sayabileceğim çok öğretmenimiz var:Gülay KOÇAK,Şevki AKSOY,Huriye GERÇEK,… Ayrıca öğretmenlerimizin,müdürlerimizin lakapları vardı.Bütün Türkiye’de herkes öğretmenlerimizi tanırdı.

M.E-K.U:Okulda spor faaliyetleri var mıydı?

M.E:Tabi ki vardı.Boks,Futbol,Basketbol gibi şu anda da yapılan birçok faaliyet mevcuttu.


M.E-K.U:Belki klasik bir soru olacak ama,Mimar Kemal’de unutamadığınız bir anı var mı?

M.E:Hemde çok sayıda var.Müzik dersinde(Gülay KOÇAK) öğretmenimiz not
defterini her zaman dolabına koyar ve dolabını kitlerdi.Bir ara odaya girdiğimde anahtarı masanın üstünde gördüm.Hemen alıp anahtarcıya gidip aynısından yaptırdım.Sonra odayı girip 0 olan notumun yanına 1 koyup 10 yaptım.Birçok arkadaşında notlarını düzelttim.Öğretmenimiz notlarımız okurken çok şaşırdı.Sonra kaldırıp bizi tekrar sözlü yaptı.Biz’Hocam o gün çalışmıştık.Şimdi yapamıyoruz.’dedik.Belli bir zaman geçtikten sonra kendisine açıkladım.

Tarih dersinde(Bahattin ÖRSEL)sınav oluyorduk.Bende de türlü türlü kopya çeşitleri var tabi.Öğretmenimize daha önce bahsetmişler’Musa çok kopyacadır.Dikkat et!’diye.Neyse,sınavı olduk.Öğretmenimizin sıraların üstünde gezmesine rağmen kopya çektim.Sınavdan 7 alcağımı biliyordum;fakat hoca’3’dedi.Hiç sesimi çıkartmadım.Tenefüste beni yanına çağırdı ve şöyle dedi:’Kopya çektiğini biliyorum;ama göremedim.Bundan sonra kopya çekme.Boş kağıt versen bile seni geçireceğim.’Bundan sonra ben de hep boş kağıt vermeye başladım.

M.E-K.U:Biraz da dernek hakkında bilgi alabilir miyiz?

M.E:Tabi ki.Kurucu başkanlarındanım.5 yıl boyunca başkanlık yaptım.6-7 bin üyemiz mevcut.Bütün öğretmenlerimizi,arkadaşlarımızı bulmak için çok araştırdık.Hatta çoğunu BAĞ-KUR’dan öğrenerek bulduk.

M.E-K.U:Çok teşekkür ederiz.

M.E:Ben de teşekkür ederim.

No comments: